diumenge, 19 d’octubre del 2014

Magret d'ànec amb pomes

Ingredients (4 persones)
2 magrets d'ànec
4 pomes golden
1 cullerada de mantega
1 cullerada de mel
Sal, pebre, un raig d'aiguardent

Preparació
Tallem les pomes a daus més aviat petits. En una paella deixem fondre la mantega (que no agafi color) i la mesclem amb la mel i saltem els daus de poma que haurien de quedar caramelitzats. Jo crec que no ho he aconseguit mai i, per compensar-ho una mica, quan els daus de poma estaven gairebé llestos, vaig tirar a la paella un raig (discret) d'aiguardent i vaig esperar que la poma se'l begués.

En una paella antiadherent calenta posem els magrets amb la banda de la pell cap avall (haurem fet uns talls a la pell de manera que quedin uns rombes) i deixem que es facin a foc viu uns tres minuts. Baixem el foc i els deixem cinc minuts més. Cal anar-los vigilant que no es cremin. Girem els magrets sense punxar-los, retirem gran part del greix que han deixat anar i deixem que es facin a mig foc uns sis minuts. Deixem reposar els magrets uns minuts abans de tallar-los primets i servir-los.

El magret acostuma a menjar-se "sagnant", però hi ha que li fa mania. Els talls que s'ha de menjar qui el vulgui més fet, es tornen a posar a la paella uns segons ("tomba i gira") amb el greix que hi ha quedat i, de seguida, queden ben fets.

Notes
Esquitxa molt! Si no voleu passar més temps netejant greix que cuinant, surt a compte tenir una tapa a mà.

Vaig afegir al plat uns espàrrecs primets saltats a la paella amb un raig d'oli i una mica de sal.
Els  tenia a la nevera a punt de morir i em va semblar que li donarien un toc salat al plat que (la intuïció és així) em semblava que estava faltat de sal.

El greix de l'ànec va bé per fer, per exemple, pollastre, per substituir el llard.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada